Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Basisonderwijs --- Onderwijskunde. --- Methodiek.
Choose an application
Je les verloopt rommelig, je boodschap lijkt niet over te komen, de leerlingen zijn niet vooruit te branden ? Iedere leraar komt weleens terecht in een lastige lessituatie. Het is vaak niet eenvoudig om aan te wijzen waar het nu precies misgaat. En wat kun je doen om de situatie te verbeteren?Intervisie is een krachtige manier om samen met collega's op een professionele, methodische manier te kijken naar wat niet lekker loopt in jouw les. Door het stellen en beantwoorden van verhelderende vragen neem je de situatie op een gestructureerde manier onder de loep en komt er zicht op mogelijke oplossingen. Daarbij reflecteer je steeds op je eigen gedrag en je interactie met de leerlingen: wat doe ik in deze lessituatie en wat is het effect daarvan?De zes rollen van de leraar Intervisiekaarten helpen om tijdens intervisiebijeenkomsten daadwerkelijk tot de kern te komen. De set bevat 91 vragenkaarten én 25 opdrachtkaarten die je helpen om in de praktijk te oefenen met dat wat je leerde tijdens de intervisie.(https://www.uitgeverijpica.nl/titels/onderwijs/de-zes-rollen-van-de-leraar-intervisiekaarten-pica)
Leraren --- Secundair onderwijs --- Intervisie --- Lesgeven --- Reflectie --- Gedrag --- Interactie --- Klassenmanagement --- Teacher education. Teacher's profession --- intervisie --- lerarenopleiding --- leraren --- lerarenbegeleiding --- lesgeven --- Leraar --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijs --- Directie --- Intervisie. --- Onderwijskunde.
Choose an application
Leraar zijn is geweldig, maar niet elke dag even gemakkelijk. Hoe gaat u om met een boze of verdrietige leerling of met een klas die niet vooruit te branden is? Door buiten de les regelmatig te oefenen met lastige, veel voorkomende situaties en te reflecteren op uw eigen gedrag, kunt u (meer) grip krijgen op de uitdagingen van het lesgeven. Het Spel van Lesgeven biedt een schat aan praktische oefeningen die u leren hoe u het beste kunt omgaan met verschillende situaties en leerlingen.Bron: https://www.cps.nl/publicaties-uitgeverij/1401/alle-boeken/2216/het-spel-van-lesgeven
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- spellen --- vaardigheden --- leraren --- coachen --- lesgeven --- didactische principes --- 454.2 --- Spellen --- Lesgeven --- Leraren --- Onderwijskunde --- onderwijsstrategieën --- didactiek --- educatieve spellen --- #PBIB:+110.10 --- Didactische principes --- Klasmanagement --- pedagogisch handelen --- Onderwijsstrategieën --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Games --- Lerarenbegeleiding --- Beginnende leraren --- Klassenmanagement --- Secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- 3e graad lager onderwijs --- Klasklimaat --- Motivatie --- Reflectie --- Relatie leraar - leerling --- Leraar --- Beginnende leraar --- Klassfeer --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Internationalisering --- Onderwijs --- Directie --- Gedrag --- Situatiekaart (casus)
Choose an application
Een doosje met 60 kant- en-klare bruisende ideeën door en voor leerkrachten, geschikt voor kinderen vanaf 5 jaar. De ene keer verrassende, dan weer pittig uit de hoek komende opdrachten die je inspireren om de talenten van je kinderen (maar ook die van jezelf) alle kansen te geven. Vernieuwende en creatieve tussendoortjes of smaakmakende tips voor de klas of ganse school. Veelzijdige uitdagingen die gelinkt worden aan de verschillende domeinen van talent met praktische tips, materialenlijst en alternatieve opdrachten. Iedere "inspiratiebubbel" is multifunctioneel inzetbaar voor het bereiken van diverse eindtermen.
creatieve expressie --- talentmanagement --- Didactics of primary education --- didactische werkvormen --- differentiatie --- hoekenwerk --- talenten --- tussendoortjes --- 415.4 --- kinderpsychologie --- Didactische werkvormen --- Differentiatie --- Hoekenwerk --- Onderwijskunde --- Talenten --- Tussendoortjes --- creativiteit --- spelmateriaal --- 159.95 --- Creativiteit --- Talent --- 103994.jpg --- Basisonderwijs ; didactiek --- Educatieve spelen --- 454.0 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Hogere geestelijke functies --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Lager onderwijs --- 5-jarigen --- Onderwijsstrategieën --- Ervaringsgericht onderwijs --- Begaafdheid --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- 5-jarige --- Onderwijsstrategie --- Didactische werkvorm --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Kind --- Didactic strategies --- Primary education
Choose an application
Over historiek, opzet, opbouw, probleemstelling, inhoud en didactisch gebruik - reflecties over conceptuele omgang met pedagogisch verleden - systeemtheorie, systeemdifferentiatie en opvoedingsgeschiedenis - beroepsgerichte en algemeen vormende vaardigheden, van de late middeleeuwen tot heden - aanzet tot interne geschiedenis van college in Zuidelijke Nederlanden (1585-1789) - staat en burgerschap - structuur en karakter van secundair onderwijs in Belgi in 20ste eeuw - missionaire beschavingswerk in Belgisch Congo - geschiedenis van zorg voor personen met handicap in licht van Michel Foucaults biopolitiek - Jean-Jacques Rousseau en het onmogelijke huwelijk van gezin en opvoeding - gezin, bevolking en arbeid - kinderopvang, een noodzakelijk kwaad - Vlaamse jeugd in vizier van pedagogisering tijdens interbellum - pedagogische functie van katholieke kinder- en jeugdliteratuur in Vlaanderen tijdens 19de en 20ste eeuw - over pedagogisering en commercialisering -historiografie Belgische kleuteronderwijs nader bekeken - Ovide Decroly als exponent 'moderne' gedragswetenschap en icoon reformpedagogiek in Belgi - Dewey in Belgi - openluchtscholen en traditie van pedagogisering - praktijkgerichte theorie versus theoriegerichte praktijk Dit handboek in de pedagogische historiografie is de vrucht van interdisciplinaire en interuniversitaire samenwerking. De basisteksten die inleiden in diversie domeinen van de culturele geschiedenis van opvoeding, vorming en onderwijs, werden geschreven door auteurs van diverse achtergrond. Elke auteur heeft vanuit zijn eigen specialiteit oog voor een of meerdere paradoxen waartoe de aanhoudende 'pedagogisering' - in de betekenis van toenemende zorg voor kinderen en jeugdigen - aanleiding heeft gegeven. (Bron: covertekst)
Pedagogiek en onderwijskunde --. --- History of education and educational sciences --- anno 1500-1799 --- anno 1800-1999 --- sociale geschiedenis --- pedagogiek --- geschiedenis --- #PBIB:2005.4 --- Academic collection --- opvoeding --- systeemtheorie --- Belgisch-Congo --- Foucault, Michel --- Rousseau, Jean-Jacques --- kinderopvang --- Dewey, John --- kleuteronderwijs --- Decroly, Ovide --- secundair onderwijs --- burgerschap --- humanisme --- pedagogie --- onderwijs --- 431 ) Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- historische pedagogiek --- openluchtscholen --- opvoedingsgeschiedenis --- pedagogisering --- 071104.jpg --- 071105.jpg --- Historische pedagogie --- 37 --- 94 --- 301 --- 362.7 --- 371.1 --- 301.18 --- 2 --- Education --- History --- Handbooks, manuals, etc. --- Critical pedagogy --- Pedagogiek --- Geschiedenis --- Onderwijs --- historiografie --- Provincie West-Vlaanderen --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|